استقلالی سابق پرسپولیسی نمی‌شود وام‌های باشگاه، پرسپولیس را زیان‌ده کرد تغییرات مدیریتی در پرسپولیس منتفی شد به دین اسلام خوش آمدی آقای مورایس کارمندان و تیم های پایه پرسپولیس منتظر پول سورپرایز مورایس برای هواداران سپاهان: مسلمان شدم! عبدالکریم گلر پرسپولیس را راهی بیمارستان کرد بیرانوند دوشنبه تصمیم می گیرد احتمال حضور گل محمدی مقابل استقلال ویدیو ضربات پنالتی بازی پرسپولیس و آلومینیوم در جام حذفی(۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) نتیجه بازی پرسپولیس و آلومینیوم اراک در جام حذفی+ ویدیو گل‌ها| جذاب ترین بازی فصل! سپاهان منتظر اوکی نویدکیا ویدیو خلاصه بازی پرسپولیس و آلومینیوم اراک در جام حذفی(۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) نتیجه و ویدیو خلاصه بازی فوتسال ایران و ازبکستان| فینالیست شدیم! اعلام ترکیب پرسپولیس برای دیدار برابر آلومینیوم سقوط اعتبار فوتبال ایران در آسیا با کاهش سهمیه لیگ نخبگان| فقدان زیر ساخت و مشکلات عدیده بازگشت بیرو به ترکیب سرخ‌پوشان؟ برنامه ریزی عجیب سازمان لیگ برای هفته آخر | استقلال خارج از تهران مهمان پیکان می‌شود؟
سرخط خبرها

جوان‌هایی که پرچم خراسان را بالا برده‌اند

  • کد خبر: ۱۹۸۸۶۰
  • ۱۶ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۰
جوان‌هایی که پرچم خراسان را بالا برده‌اند
درباره ۶ بازیکن جوان که به اردوی تیم‌ملی فوتسال دعوت شده‌اند.

شهرآرانیوز، وحید شمسایی در تازه‌ترین فهرست دعوت‌شده‌ها به اردوی تیم‌ملی فوتسال، نام شش بازیکن خراسانی را آورده است که از لحاظ کمی یک رکورد برای فوتسال استانمان محسوب می‌شود. فوتسالی که در سال‌های گذشته به درخشش و حضور دائمی حسین طیبی در تیم‌ملی دل‌خوش بود و البته نقش‌آفرینی گاه‌به‌گاه مهره‌هایی مانند مهدی جاوید، قدرت بهادری و این اواخر بهمن جعفری، حالا با شش جوان تازه‌نفس حیاتی دوباره یافته است. جوانانی که نماینده ظرفیت زیاد استعداد‌های درخشان در فوتسال خراسان‌رضوی هستند که با این همه ظرفیت، در لیگ‌برتر فقیر و کم‌افتخار است و در سطوح پایین‌تر معمولا حضوری قابل‌اعتنا ندارد!

تیم‌ملی در استیلای خراسانی‌ها

حضور ۶ بازیکن از ۲۲ نفر دعوت‌شده به اردوی تیم‌ملی فوتسال که برای دو بازی دوستانه با تیم‌ملی روسیه برقرار شده، به‌خودی‌خود اتفاقی خوب برای فوتسال خراسان‌رضوی است، اما مهم‌تر از آن، ترکیب سنی این بازیکنان است که جملگی جوان و کمتر از ۲۵ سال هستند.

جوان‌هایی که در کنار دیگر بازیکنان خراسانی حاضر در لیگ ایران دست‌کم تا یک دهه می‌توانند پرچم خراسان را در سطح تیم‌ملی و مسابقات بین‌المللی بالا بگیرند. همه این‌ها درحالی است که به غیر از این شش نفر، دست‌کم شش بازیکن خوب خراسانی دیگر همین حالا در لیگمان هستند که می‌توانند در سال‌های آینده به سهمیه خراسانی‌ها در تیم‌ملی بیفزایند.

یک ترکیب کامل خراسان در تیم‌ملی

شش بازیکن دعوت‌شده خراسانی به اردوی تیم‌ملی کشورمان خودشان یک ترکیب جادویی هستند. در بین این شش نفر هم بازیکن گل‌زن داریم هم ماهر در امور دفاعی، هم چپ‌پا هست هم راست‌پا و هم دوپا با تنوعی از قابلیت‌های مختلف ورزش فوتسال در هر چهار پست عقب‌گیر، رأس، فلنگ و دروازه‌بان.

علی نیک‌نام، دروازه‌بان موفق این فصل فرش‌آرا، مزد زحمات و نمایش خوبش در دو فصل گذشته را گرفته و به تیم‌ملی جوان‌شده شمسایی دعوت شده است. نیکنام که سابقه حضور در جام‌ملت‌های آسیای جوانان با پیراهن تیم‌ملی را دارد، حالا فرصت پیدا کرده است خودش را به مربیان تیم‌ملی بزرگ‌سال هم نشان دهد تا در مسیر درستی که پیش گرفته است، سریع‌تر حرکت کند.

مجتبی پارساپور دیگر بازیکن مشهدی تیم‌ملی فوتسال است که در دو سال گذشته پیشرفتی چشمگیر داشته است. او که از محله فوتسال‌خیز طلاب آمده است، ابتدا در سطح آموزشگاه‌ها چهره شد و خیلی‌ها آینده او را درخشان می‌دیدند. اتفاقی که خیلی زودتر از چیزی که تصور می‌شد، افتاده است و این بازیکن بیست‌ودوساله حالا از ارکان تیم قدرتمند مس سونگون محسوب می‌شود و درحال سفت‌کردن جایگاهش در تیم‌ملی وحید شمسایی نیز هست.

مهدی دهقان‌نژاد، بازیکن خوش‌تکنیک تیم شگفتی‌ساز این فصل، گهرزمین سیرجان، دیگر بازیکن مشهدی دعوت‌شده به تیم‌ملی است. او که در چند سال گذشته یک ریتم آرام، اما مداوم به‌سمت خوب‌شدن را طی کرده، با ۲۵ سال سن در عین جوانی باتجربه شده است. گل‌های زیبای او در این فصل، شمسایی را مجاب کرده است تا بار دیگر او را به تیم‌ملی دعوت کند، هرچند که شاید قرارگرفتن او در جمع دوازده نفر نهایی اندکی سخت باشد.

سه بازیکن دیگر خراسانی دعوت‌شده به تیم‌ملی از شهرستان‌ها هستند که نشان می‌دهد فوتسال در سطح استان به‌خوبی توسعه پیدا کرده است و در شهر‌های کوچک هم ظرفیت‌های خوبی وجود دارد. گل سرسبد این بازیکنان، بهروز عظیمی، بازیکن تایبادی این روز‌های مس‌سونگون است که بازی و استایل او خیلی‌ها را به‌یاد مهدی جاوید می‌اندازد. عظیمی در مسابقات کافا که تابستان امسال در تاجیکستان برگزار شد، بهترین گل‌زن مسابقات شد و نقشی مهم در قهرمانی تیم کمتر از ۲۳ سال ایران داشت.

در همان مسابقات، علی اکرمی بازیکن سبزواری تیم‌ملی، هم عنوان فنی‌ترین بازیکن مسابقات را به‌دست آورد. اکرمی تکنیکی و دریبل‌زن به‌عنوان یک عقب‌گیر مدرن امسال از ارکان تیم پرستاره کراپ الوند بوده، هرچند که تیمش در لیگ چندان موفق نبوده است. برعکس تیم گیتی‌پسند اصفهان که امسال عزم قهرمانی کرده و یکی از مهره‌های ثابت و تأثیرگذار آن‌ها، امیرحسین داوودی جوان سبزواری این تیم است. داوودی که هم در تیم بزرگ‌سال و هم امید‌های فرش‌آرا بازی کرده است، امسال در اوج آمادگی به سر می‌برد و اگر دچار حاشیه یا بدشانسی‌هایی مثل مصدومیت شدید نشود، تا سال‌ها می‌تواند از ارکان تیم‌ملی فوتسال کشورمان باشد.

رؤیای یک تیم خراسانی قهرمان

این شش جوان خوب خراسانی درحالی حالا پرچم استانمان در تیم‌ملی را بالا گرفته‌اند که تعداد خراسانی‌های مستحق حضور در تیم‌ملی بیش از این‌هاست. غیر از حسین طیبی که در این اردو به‌دلیل مصدومیت حضور ندارد، چهره‌هایی مانند رحمان سارانی، سروش احمدنیا، علی ابراهیمی، محمد پیکان، مانی قانع، مهدی جاوید و بهمن جعفری خراسانی‌های شاغل در تیم‌های غیرخراسانی لیگ هستند که همه آن‌ها ظرفیت ملی‌پوش‌شدن را دارند.

به این جمع باید چند بازیکن خوب تیم فرش‌آرا مثل سعید سروری، سجاد امانی و حامد عبداللهی را هم اضافه کرد. جمع این نفرات یک تیم رؤیایی برای خراسان می‌شود که می‌تواند به‌راحتی قهرمان لیگ‌برتر ایران و حتی آسیا شود، اما با وضع موجود مدیریت در استانمان، فعلا در حد همان رؤیاست و بس!

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->